Upravit stránku
09.03.2018Office to go

Ondřej Kůna je majitelem kadeřnictví PURE hair studio v centru Prahy. Byl úplně prvním klientem OFFICE to go, dodnes využívá naši administrativní i účetní pomoc. V rozhovoru jsme si povídali o jeho zkušenostech, jak mu delegování usnadňuje podnikání nebo proč mají řemeslníci využít služeb asistentek.

Ondřeji, jak dlouho funguje PURE hair studio?

Salón jsem otevíral v roce 2009, v době krize. Samozřejmě jsem byl pro všechny za blázna. Být majitel a investor mi všichni rozmlouvali. Martina (spoluzakladatelka OFFICE to go) mě tehdy podpořila a příležitostně mi vypomáhala s administrativou. Později rozjela OFFICE to go, takže teď využíváme její služby skrz firmu.

 

Kdy přerostla vaše občasná spolupráce v pravidelnou?

Intenzivně spolupracujeme asi 5 let. Vzala na starost všechny interní věci - faktury, objednávky materiálů, smlouvy a všechno nepříjemné papírování. Postupně vylézali různí kostlivci ze skříně a Martina je všechny řešila. Hlídat všechna povolení a platby a k tomu podnikat je nadlidský výkon.

 

V čem konkrétně teď vnímáte průběžnou pomoc asistentky?

Provozní věci šlapou beze mě - nemusím chodit na poštu, koukat na účet atd. Je to strašná úspora času a podpora, výsledky vidím týden od týdne. Osobně řeším, až když se něco děje. Práce samozřejmě nikdy nekončí, ale systém máme nastavený dobře. Díky tomu peníze nekočírují nás, ale my je.

 

Jaký pro vás mělo smysl využít asistentku hned na začátku podnikání?

Každý rok podnikání se řeší něco jiného. První rok je o nastartování firmy a provozu, poté je potřeba každý další vyhodnotit předchozí období a nastavit jinak to, co nefunguje. Jako firma musíme průběžně reagovat na trendy, trh a sezónu. Právě s udržením tempa a rozvojem mi asistentka velmi pomáhá.

 

Prošli jste během deseti let nějakou krizí?

Po 5 letech jsme museli obměnit personál. V tom náročném období Martina vyřídila všechno papírování a nábory a já se mohl věnovat stříhání. Věděl jsem, že se můžu spolehnout a nadále si dovolit práci na salonu a klientech.

 

Kde vidíte hranici mezi tím, kdy člověk zvládá administrativu sám a kdy už je lepší se obrátit na asistentku?

Kdybych pracoval sám, potřebné zařizování bych zvládl. Jenže mám studio s pěti zaměstnanci + dalšími lidmi pracující na dohodu. Stát chce po řemeslnících, aby znali spoustu dalších oborů, a to velmi podrobně. Právo, účetnictví, k tomu ještě marketing a další věci… Na jednoho člověka je toho příliš. Proto oceňuju, že díky OFFICE to go máme perfektní dokumentaci. Když přijde kontrola, skoro se diví a nevěří, že všechno na 100 % splněné. :) I řemeslné profese potřebují mít vše maximálně v pořádku.

 

V čem máte výhodu oproti těm, kteří vše zařizují sami?

Ubyly mi administrativní věci a také osobní schůzky, které nikam nevedou. OFFICE to go umí vyselektovat ty podstatné, já domluvím, co je třeba, a asistentka nakonec vše dokončí. Kreativců a supervisorů je všude spousta, ale v řadě věcí potřebujete dotahovače.