Upravit stránku

V čem vám lhal Čtyřhodinový pracovní týden?

Doporučujeme číst pozorně a kriticky. Legendární kniha Čtyřhodinový pracovní týden prozrazuje, jak přestat otročit své práci a učí delegovat práci. Autor Tim Ferriss ale maluje některé věci růžověji, než ve skutečnosti jsou. Mezi užitečnými principy time managementu proto najdete řadu háčků. Před čtením knihy se připravte, že některé jeho fígle nebudou v souladu s vašimi hodnotami a nebo že je stěží aplikujete v českém prostředí.

ROZHOVOR: Aplikace mi usnadňují práci na dálku, říká asistentka Jana

Jana Součková u nás pracuje od listopadu 2016 jako osobní asistentka. Nyní se stará o naše dva stálé klienty a vypomáhá, když si objednáte jednorázovou pomoc nebo onemocní vaše asistentka. V rozhovoru jsme si povídali, Jak nastavit spolupráci se svou asistentkou, aby vše fungovalo během prvního týdne.

Jak se naučit zadat úkoly a nezešílet z toho

Na co nezapomenout při zadávání úkolu? A se kterými činnostmi může vaše asistentka začít? Projděte si manuál, který vám pomůže začít s delegováním práce. Obvykle trvá jeden měsíc, než se spolupráce s asistentkou zaběhne podle vašich představ. Během této doby vyzkoušíte nejen schopnosti nové pracovní síly, ale i vlastní způsob zadávání práce. Ve článku mimo jiné najdete tři důležité otázky, které při zadávání úkolu zodpovědět a urychlit zaškolení asistentky.

Kdy delegovat práci? 3+1 signál, že už je nejvyšší čas

Naučit se delegovat by měli nejen manažeři, ale především živnostníci a malí podnikatelé. Čím dříve si zvyknete, že část úkolů přebere někdo jiný, tím snadněji se vám bude delegovat a podnikat. Delegování totiž pěstuje další schopnosti. Lidé dokážou lépe oddělit podstatné od nepodstatného, jasně zadat úkol a zkontrolovat, dávat konstruktivní zpětnou vazbu a motivovat svou pomocnou sílu k lepším výkonům.

"Nikdo to neudělá lépe než já," říkají často podnikatelé. Jenže zároveň jedním dechem dodávají, že se na ně povinnosti valí ze všech stran. Mít 100% kontrolu nad všemi činnostmi firmě nepomůže, spíše naopak. V záplavě administrativních a jiných povinností nemáte čas na nutný rozvoj svého podnikání, navíc se zvyšuje riziko vyhoření a nespokojeného osobního života.

Nad kterými signály byste měli zbystřit?

Kadeřník Ondřej Kůna: Podnikatelé plní nápadů potřebují dotahovače

Ondřej Kůna je majitelem kadeřnictví PURE hair studio v centru Prahy. Byl úplně prvním klientem OFFICE to go, dodnes využívá naši administrativní i účetní pomoc. V rozhovoru jsme si povídali o jeho zkušenostech, jak mu delegování usnadňuje podnikání nebo proč mají řemeslníci využít služeb asistentek.

Když hoří termíny: Manuál pro chronické nestíhače

Děláte vše na poslední chvíli? Máme pro vás dobrou zprávu - existují totiž úkoly, jejichž odložení se vám vyplatí. Proto nepředělávejte sami sebe, pokud vám dodržování deadlinů dělá potíže. Místo úporné snahy o organizaci zkuste těchto pár tipů, které vám zjednoduší život.

 

Jak vybrat osobní asistentku? Vyhněte se brigádnicím, zkuste testovací měsíc

Potřebujete ulehčit, ale nevíte, co delegovat. Hledáte levnou brigádnici, která zvládne vše. To jsou nejčastější chyby, které dělají podnikatelé při výběru asistentky. Problémů se objevuje hned několik.

 

Proč jsou ženy na rodičovské efektivnější než vy

Dítě je nejlepším trenérem time managementu - na tom shodují se všichni rodiče, kteří pečují o dítě a zráoveň pracují. Zvládnou totiž spoustu činností za méně času. Čím to je? A které schopností si máte osvojit i vy?

Firemní zhubnutí v roce 2018: Jak odlehčit podnikání?

Žádné cvičení, žádná dieta. U firemního hubnutí vidíte výsledky okamžitě, navíc funguje dlouhodobě a bez jojo efektu. Čím začít? Zbavte se lidí a kanálů, které vám přinášejí kupu starostí a minimální zisk. Podnikání vám ulehčí také pořádek v datech nebo omezení plastového odpadu. S firemním hubnutím začněte v klidnějším období - v největším shonu totiž můžete šlápnout vedle.

Práce hotová během dovolené? Otravné úkoly zadejte předem

Zadejte před dovolenou úkoly, které už dlouho odkládáte. Během dnů volna se práce udělá sama... a po návratu vás přivítají seřazené šanony, vyřízená pošta a hotová prezentace.

Delegování si lze vyzkoušet právě v době, kdy chystáte dny volna. Vyřešíte tak všechny otravné, rutinní nebo odkládané úkoly. Vaše práce tak bude odsýpat, ačkoliv se jí nevěnujete. Po dovolené se můžete pustit do práce, plní energie a s čistým štítem.

12 knih pro freelancery k Vánocům: Co si přát od Ježíška?

Které knihy si pochvalují lidé na volné noze? Vybrali jsme čtyři nejlepší tituly, které v roce 2017 stojí za pozornost (včetně ukázky v PDF). K tomu přidáváme dalších 8 tipů na podobné knihy, ať vám do knihovny přibyde něco nového.

Oddělte práci od volna: 7 efektivních hacků pro freelancery

Pracovní a volný čas se neodděluje, velí současný trend. Jenže to má jeden obří háček - máte pak pocit, že vaše práce trvá neustále. Pokud jste freelancer nebo pracujete na home office, potřebujete si osvojit dovednost vypnout, tedy mentálně oddělit čas, kdy pracujete a kdy máte volno. Jak na to?

Minimalismus v podnikání: Jak vám méně činností přinese víc peněz

Americký Yes Man rozhodně nebyl minimalista. Kývl totiž na vše, co mu nabídli, proto jeho čas zabírala řada různorodých činností. Přesně to ve svém podnikání nepotřebujete, když chcete zlepšit své soustředění a omezit nadbytečnosti. Existuje přitom několik cest, jak odlehčit a zároveň zefektivnit svou práci.

České firemní hry 2016, aneb když pro nás práce může být i zábavou

OFFICE to go zúčastnilo Českých firemních her 2016, které se konaly 23. - 24.9. ve Sportovním centum Nymburk.

Rostou vám papíry přes hlavu?

Chcete začít den jinak, lépe? Krátké zamyšlení nad tím jak se (ne)nechat zasypat hromadou nadbytečných papíru.

Narozeninová párty

Nový rok 2016 odstarovala OFFICE to go přípravou narozeninové oslavy, konané v pražském music baru Infinity.

Vytvořili jsme pro Vás nové www stránky

Ve spolupráci s internetovými profesionály ze společnosti eBRÁNA  jsme pro vás vytvořili nové úspěšné webové stránky.